HTML

fior

Házi készítésű krémek, gyógynövények, szappanok, olajok, zsírok, virágok, illóolajok, szappanbuborékok, hamuzsír és gyógyító balzsamok egy blogban.

A káptalantóti piacon

2012.11.28. 15:03 fior

DSC_5705.JPGSzépen éldegéltünk Zsolttal, munka mellett kevergettem barátnőknek, kolléganőknek és egy-két családtagnak a krémeket és dezodorokat, és akkor felhívott egy barátnőm és közölte, szombaton vár Káptalantótiban Ildikó,
a káptalantóti Liliomkert őstermelői piac szervezője a krémjeimmel együtt, és ha tetszenek neki, ott is maradhatok és árusíthatom a cuccokat.

A hívást követő pár nap (inkább éjjel) krém-, szappan-, ajakír- és dezodorkészítéssel telt, semmiből nem volt árusítható mennyiségű raktáron, kilójával főztük a szappant, a dezodort, öntöttem, kevertem, melegítettem, porcióztam, kutyultam, cseppentettem, adagoltam, mértem, csomagoltam, ragasztottam, mindezt munka után, általában este hét és éjjel kettő között. 
Pár nap múlva egy ládányi friss termékkel, egy fadoboznyi mintatermékkel, egy asztallal, székkel, Anyámmal, Zsolttal és egy ősöreg Suzukival készen álltunk az útra.

A Szent György-hegyen található csodás ház teraszán még szombat hajnalban is matricákat vágtunk körbe, de pár óra múlva készen lettünk mindennel.

A piacon voltam már, szeretem, ahogy az azt körbevevő tájat is, főleg férjemnek köszönhetően, aki gyerekkorától ott nyaralt sokszor, később fényképezőgépekkel és állvánnyal felszerelve járta a hegyeket, ismeri a Balaton-felvidéket, mint a tenyerét, ki nem fogy történetekből, amiket ott átélt, vagy amiket néniktől, bácsiktól hallott, akik ismeretlenül is mindig meghívták egy-két pohár borra, közben rengeteget meséltek neki. 
Vele voltam először a piacon is.

Ott álltam, kezemben a fadobozzal, benne a krémekkel, és igen, Ildikónak tetszettek. Fogalmam sem volt, mit csináljak, az egész kofa dolog tök távol állt tőlem, egy rideg reklámügynökségben dolgoztam Budapesten, egy számítógép előtt ültem nap mint nap. Beálltam egy fa alá, kiraktam az asztalra mindent és vártam. Néztem jobbra, közben igyekeztem nem arra gondolni, hányan röhögnek rajtam, néztem balra, közben igyekeztem nem arra gondolni, ki látja az arcomon, milyen szerencsétlen vagyok. Így telt el egy óra, aztán ezek az érzések elmúltak. Jöttek, érdeklődtek, kérdezgettek, én meséltem, magyaráztam, az érdeklődők, nők, férfiak, idősebbek, gyerekek, fiatalok szagoltak, kentek, kérdezgettek, vásároltak. A kezdeti paráim eltűntek, belefeledkeztem az egészbe, rohadtul élveztem. A vége hamar eljött, fáradt voltam és zsibogott a fejem, élet volt körülöttem, ismerkedtem, tapasztalatokat és tanácsokat, elismerést, szeretetet kaptam és adtam és nem utolsó sorban szerették és vették a termékeimet.DSC_5321.JPG

Részévé váltam egy piacnak, megismertem a másik oldalát is, és tök jól éreztem magam.

A nyár így telt el, kéthetenként jártunk le, rengeteg kedves embert megismertem, rengeteg sikerélményben, új és jó (és emberi) dologban volt részem.

Volt, hogy piac után megálltunk Kővágóörsön a köveknél, és épp szappanbuborékokat eregettünk, amikor egy régi ismerősöm jött velünk szembe, és persze ő is vásárolt még tőlem ezt-azt. Volt egy néni, aki mondta, hogy Provence-ban látott ilyen igazi, jó szappanokat, volt, aki a grafikáimat és a csomagolást dicsérte, kiderült, valami francia designer. Aztán megismertem csomó ott árusító embert, a szörpöst, a mézest, a kenyerest, a szemben lévő kofabácsi meghívott töpörtyűkrémes kenyérre, a szörpös a szomszéd standról olyan egyszerű, de fontos dolgokat mondott egy-egy kérdésemre, amire egész életemben emlékezni fogok, és a végén már a piac tulajdonosa is az én krémemet használta. Minden alkalommal találkoztam ismerősökkel, volt, hogy arra nyaraló barátnőim jöttek el családjukkal és együtt ebédeltünk. Imádtam a piacot mindenestül.

Aztán kiderült, hogy egy apró baba van a hasamban, aki ott volt velünk majdnem egész nyáron, csak még nem tudtunk róla. A nyár végi piacok ezért már nehezebbek voltak, vagy állandóan ettem volna (mindegy mit, a piacot jártam körbe és ettem), vagy semmit nem kívántam. Mindkét változat rosszulléthez vezetett, így egyre nehezebben viseltem. Végül abba kellett hagynom. Idén szintén nem tudtam menni óbégatós, állandóan szopó (de persze nagyon cuki) kisbabával, és sajnos a piac jövője kérdéses, lehet, hogy bezáratják.

De nagy élmény volt az évekig számítógép előtt ücsörgő lánynak, még fogom emlegetni :)

DSC_5736.JPG

1 komment

Címkék: káptalantóti piac kozmetikum natúr natúr kozmetikum

A bejegyzés trackback címe:

https://fior.blog.hu/api/trackback/id/tr824931771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fülig Zsüli 2012.11.29. 01:55:50

Ez a szappanbuborékos kép mindent elmond:)
süti beállítások módosítása