HTML

fior

Házi készítésű krémek, gyógynövények, szappanok, olajok, zsírok, virágok, illóolajok, szappanbuborékok, hamuzsír és gyógyító balzsamok egy blogban.

A házi krémek története

2012.11.05. 11:51 fior

DSC_4647_fior_blog.jpg

Tizenévesen kutyultam első krémjeimet. Állandóan valamilyen bőrproblémával küzdöttem, és tudtam, hogy a természet nyújt majd megoldást ezekre. Anyától kaptam valami német könyvet a természetes kozmetikumokról. Imádtam nézegetni, olvasgatni, a képek gyönyörűek voltak, a receptek egyszerűek, az alapanyagok beszerezhetetlenek. Később sok utánajárással (internet, saját számítógép még nem volt) mégis sikerült egy-két hozzávalót megvennem. Emlékszem, az első tök híg csalánsamponomra (rengeteg göndör fürtöm nőtt tőle), a zsíros hajpakolásra (másnap tök zsíros hajjal ültem a gimnáziumban, tök ciki volt), a körömvirág krémre, amitől rondább lettem, mint voltam és az első arckrémemre, ami másnapra kettévált zsíros és vizes részre.

Egy időre felhagytam a krémek főzésével a sok sikertelen próbálkozás miatt, de továbbra is jártam a réteket, gyógynövényeket gyűjtöttem, egyre többet megismertem, szárítottam, tinktúrát, olajokat készítettem belőlük, sikeresen használtam sok alkalommal különböző problémákra, tehát a természetes alapanyagok és egyebek iránti lelkesedésem továbbra is megmaradt.

Aztán a szappanfőzéssel egy időben, olyan arckrém receptekre bukkantam, amik megoldották korábbi problémámat, lehetővé tették a vizes és zsíros alkotórészek profi elegyítését szétválás nélkül. (Emulgeálás.) Több receptet kipróbáltam, tapasztalataim alapján javítottam, hónapokig kísérleteztem, beszéltem gyógyszerésszel, kozmetikussal, végül megszületett egy alap arckrém, amiből később további kísérletek eredményeképp három alap krém lett, egy vizes kevesebb olaj és zsír, több víz hozzáadásával, egy zsírosabb az idősebbeknek, több zsírral, öregedésgátló olajokkal, kevesebb sheavajjal, több mangóvajjal a jobb beszívódás érdekében, és egy „közepes” kiegyensúlyozott víz-zsír aránnyal. Több éve használom a saját krémemet és végre érezhető, látható az eredmény az arcomon, pedig közben még a terhesség is megviselte a bőrömet.

DSC_7917R_fior_blog.jpg

Másik fontos krémem, a kézkrém megalkotása nehezebb volt. Szinte az összes kézkrémet utáltam, mert csúsztak, nyikorogtak, zsíros, ragadós maradtam utána, vagy pont olyan rohadt jól beszívódott, hogy utána szárazabbnak éreztem a kezem, mint előtte volt. A célom egy tápláló, könnyű, kicsit viaszos, de lágy, jól beszívódó, mégis a kézen kissé nedves érzést hagyó krém készítése volt, amiben az alap olajok mellett bőr regeneráló és vízmegkötő anyagok is vannak. Sok kísérletezés után szerintem nagyon jól sikerült, aki nem hiszi, járjon utána!

Szólj hozzá!

Címkék: krém arckrém kézkrém házi krém krémfőzés

A bejegyzés trackback címe:

https://fior.blog.hu/api/trackback/id/tr854889932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása