HTML

fior

Házi készítésű krémek, gyógynövények, szappanok, olajok, zsírok, virágok, illóolajok, szappanbuborékok, hamuzsír és gyógyító balzsamok egy blogban.

Végy egy kis fahéjat, szegfűszeget és chiliport...

2012.12.18. 16:01 fior

DSC_4844.jpg

Egy sütirecept is kezdődhetne így, de én másba kevertem a fűszereket. 

Ha számítógép előtt ülsz nap mint nap, gyakran kapálsz, esetleg nyolc hónapos terhes vagy, egy rossz párnán elaludtad a nyakad, csigát szedtél az erdőben, vagy egyszerűen csak hirtelen néztél hátra parkoláskor, tornázás közben meghúztad a hátad, izomlázad van, esetleg minden éjjel harmincszor veszed ki, majd rakod vissza kisbabádat az ágyába, vagy hasonló megterhelések érnek gyakran, valószínűleg tudod, milyen lehet hát-, derék-, vagy nyakfájástól szenvedni.

Sokszor fájt már a hátam. Fájt alul, oldalt, középen és felül, fájt szúrósan, zsibbadósan, élesen. Tavaly a munkahelyi mozdulatlanságtól a vállizmomban erős zsibbadt feszítést éreztem hónapokig, rosszabb volt, mint bármilyen addigi fájdalom. A főnököm csontkovács barátja két adag munka közt, pár perces gyanús csönd után hátulról felkapott, kifeszített, hatszor-hétszer megroppantott, aztán közölte, hogy minden rendben, a pangást megszüntette, a fájdalom el fog múlni. El is múlt, vissza se jött. Jöttek viszont más fájdalmak, a nagy has cipelésével, a kisbaba fel-le rakosgatásával és a játékösszeszedéssel járók.

A megerőltetéssel járó kisebb fájdalmak megszüntetése általában megoldható helyi kezeléssel, úgyhogy megalkottam balzsamomat, aminek lényege,
hogy a benne lévő anyagok és illóolajok egyrészt a bőr alatti réteget forrósítják, így a vérkeringést fokozzák, a pangást és esetleges apró gyulladást megszüntetik, másrészt a bőrfelszín hűsítésével a fájdalomérzetet csökkentik. Van benne izomlazító orbáncfűolaj, viasz, mentaolaj, kajeputolaj, szegfűszeg, fahéj,
egy kis chilipor valamint eukaliptusz- és kámforolaj.
A végeredmény a vietnami balzsamhoz hasonló cucc, a karácsonyi sütisütés közben egy adaggal keverhettek, receptet találtok bőven az interneten.
Ha nem bajlódtok krémek kutyulásával, jövőre kapható lesz nálam is
a „karácsonyisütiszagú krém”, ahogy a férjem nevezi.

DSC_7526_s_IS.jpg

DSC_0558.jpg

A kenőcs kisebb gyulladások megszüntetésére alkalmas, és enyhe fájdalomcsillapító, komolyabb bajt ne ezzel orvosoljatok!
Jó csontkovácsot tudok ajánlani :)

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fior.blog.hu/api/trackback/id/tr424971702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bayarmaa 2012.12.18. 18:25:50

Jujj, ezek nagyon jól hangzanak, de én lehet próbálkoznék valami kézzelfoghatóbbal is! :)

Fanna81 2012.12.23. 19:52:39

"Csigát szedtél az erdőben", ez aranyos. :)) Bayarmaa, ezek nem elég kézzelfoghatóak? :D Attól függ, Te pontosan mire keresel megoldást... Meghúztad magad? Vagy hátfájós vagy?

Bayarmaa 2013.01.09. 23:00:51

Inkább hátfájós vagyok... néha elgondolkozom azon,hogy mit csinálhatok rosszul...se nem erőltetem meg,az ágyam is kényelmes,viszonylag sokat mozgok.

fior 2013.01.11. 09:14:32

@Bayarmaa: Ez és a hasonló krémek a megerőltetésekből származó kisebb gyulladással járó fájdalmakra hatnak jól, esetleg húzódásokra, sport utáni izomfájdalmakra. Van akinek egyszerűen gerincprobléma okoz hátfájást, ami inkább orvosi kezelést igényel, egyesek szerint pedig lelki okai is lehetnek.
Nekem pl. a napi 8 óra ülés (és a csontkovács szerint a mozdulatlanság miatti rossz vérkeringés, bizonyos helyeken pangás) okozta, mióta nem dolgozom, el is múlt.

Bayarmaa 2013.01.11. 18:11:15

Böngésztem a neten, és ráakadtam egy ún. thermoövre/pántra, ami gyógyír lehet hátfájásra. Még nem hallottam róla

fior 2013.01.12. 09:07:55

Én sem, de jó lehet, amúgy meghűléstől is fájhat a hát. Vagy bármitől is fáj, a meleg jót tesz általában. Gyógyszertárban is kaphatóak zselével töltött cuccok (zsákok, tasakok), amik melegíthetőek, hűthetőek, én azzal melegítettem a hátamat terhesség végén, el is múlt a fájdalom.

Bayarmaa 2013.01.25. 17:21:50

Ez konkrétan egy nagyméretű tapasz, ami hatóanyagmentes szerencsére,és a hővel gyógyít 8-10 órán át!
süti beállítások módosítása